روابط عمومی
اهم فعالیتها
در یک نگاه کلی روابط عمومی می تواند به عنوان چشم و گوش سازمان عمل کرده و پلی است بین دانشگاه و سایر سازمانها و میتوان وظایف آن را بدین شرح دستهبندی نمود:
ـ برنامهریزی و کاربرد شیوههای مناسب برای انعکاس اهداف، سیاستها، برنامهها و فعالیتهای دانشگاه به رسانه ها و جامعه .
ـ برنامهریزی، هماهنگی و هدایت فعالیتهای روابطعمومی در راستای سیاستگذاریها و برنامهریزیهای ادارهکل روابطعمومی سازمان .
ـ ایفای نقش سخنگوی دانشگاه به منظور برقراری ارتباط با رسانههای ارتباطجمعی جهت اطلاع رسانی به مردم .
ـ ایجاد و ارتقاء ارتباطات دانشگاه با سازمانها و نهادهای مختلف در محدوده وظایف محوله .
ـ نظارت بر اجرای طرح نظام پیشنهادات ارباب رجوع به منظور ترغیب آنان به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود عملکرد سازمان.
ـ برنامه ریزی ،هدایت و اجرای ملاقاتهای عمومی مردم ،کارکنان و دانشجویان دانشگاه با مسئولین.
ـ تهیه و تدوین برنامه سالانه روابط عمومی با تعیین اولویتها و رئوس برنامه و اقدامات.
ـ عضویت در شورای برنامهریزی دانشگاه به منظور آگاهی از سیاستها و برنامهها و همچنین انعکاس عملکرد دانشگاه به رسانهها.
ـ انعکاس اقدامات و فعالیتهای دانشگاه به رسانهها و مردم .
ـ مدیریت و برنامه ریزی سمینارها، همایشها و مراسم گرامیداشت ایام مختلف و مناسبتهای ویژه.
ـ تدوین برنامه آموزشی برای کارکنان روابط عمومی و رابطین مراکز تابعه با همکاری اداره کل روابط عمومی.
ـ تدوین و ابلاغ دستورالعملها و نظامهای اجرایی روابط عمومی و نظارت بر حسن اجرای آن.
ـ ارایه گزارش عملکرد از فعالیت های روابط عمومی دانشگاه به مقام ما فوق.
ـ بازدید مستمر ادواری از قسمتهای تابعه دانشگاه و ارایه گزارش به مقام ما فوق.
ـ انجام سایر امور محوله از سوی ریاست محترم دانشگاه.